Potešenie z krásy

 O parfémoch

Prečo sú parfémy v SAY také lacné ?


Prvé, čo Vás musí napadnúť je to, že sú nekvalitné. Práve naopak, vo väčšine prípadov sú omnoho kvalitnejšie ako v obyčajných obchodoch. Prečo sú také lacné? Tu sa totiž neplatí za značku, ani za reklamu, ani za províziu obchodom. V SAY platíte predovšetkým čiastku za náklady na výrobu produktu.

 

Ako vzniká cena parfému?

 

Vyrobiť parfém nie je veľmi finančne náročné. Voda, alkohol a určité množstvo vonnej kompozície sa výrobcom namieša a naplní do fľašiek. Vonná kompozícia pozostáva z rôznych extraktov a vonných látok, je základom všetkých parfémov a je cenovo veľmi dostupná. Množstvo vonnej kompozície potrebné na výrobu jedného parfému stojí u parfumistu len 1 Euro. Náklady na vodu a alkohol sa vyšplhajú maximálne na pár centov, čo ani nestojí za reč. Čo sa týka materiálu, to najdrahšie na parféme je jeho obal. No i s obalom cena parfému nepresiahne 5 Eur.

 

Potom ale príde na rad reklamná kampaň. Keď sa zamyslíte nad tým koľko asi stoja celosvetové reklamy v televízii a kinách, celostránkové inzeráty v novinách, časopisoch a na veľkoplošných bilboardoch, prezentácie a iné podujatia v najluxusnejších hoteloch okamžite Vám bude jasné, prečo sú značkové parfémy také drahé, ako aj to, že túto kampaň samozrejme platí konečný zákazník. Ďalej potrebuje značkový parfém dobré meno a to najlepšie nejakej celebrity, ktorá si to dá zaplatiť často v radoch miliónov Euro. K tomu ešte pripočítajme cenu luxusne tvarovaného flakónu, náklady na dopravu, maržu veľkoobchodu a maloobchodu a tiež dane. Nakoniec zaplatí konečný spotrebiteľ 10-20 krát viac (podľa kvality a typu produktu) za produkt, ktorého výrobná cena bola približne 5 Eur.

 

Dá sa konečná cena parfému znížiť?

 

Áno! O viac ako 70%. Pokiaľ sa nakúpi vonná kompozícia priamo u výrobcu a pridaním alkoholu a vody sa namieša parfém, ktorý sa rovno z výroby cez priamy predaj doručí spotrebiteľovi. Tým sa preskočia všetky kroky, ktoré cenu parfému umelo zvyšujú. Zaplatiť sa musí len výroba a atraktívny predajný systém, ktorý ponúka vône za bezkonkurenčnú cenu. Pritom je výrobok prvej akosti a je kvalitatívne porovnateľný s rovnakým značkovým výrobkom najvyššej kvality na trhu.

 

Kto vyrába vône pre SAY ?

Vyrába ich nemecká spoločnosť DROM (www.drom.com), ktorá vyrába vonné esencie takmer pre celý svet – od značkových parfémov cez kolínske vody a dezodoranty až po osviežovače vzduchu v autách a domácnostiach.

 

Svet vôní

 
 
Hoci pre väčšinu ľudí patrí parfém ku každodennému životu, obyčajne vedia o svojom parféme len to, že vonia, koľko stál a ako vyzerá flakón a obal parfému. Ľudia si kladú otázky ohľadom parfémov, otázky, ktoré zväčša zostávajú nezodpovedané, hoci sú dôležité, ako napríklad: Ako si zvolím svoj parfém?
Nasleduje zopár najčastejších otázok a odpovede na ne:
 
  
Hodí sa ten istý parfém rôznym ľuďom?
 
Nie. Každý človek má svoj jedinečný, od ostatných ľudí rozdielny vlastný pach, tak ako odtlačok prsta. Keď sa nanesie na pokožku parfém, spája sa s pachom dotyčnej osoby. Tieto rozdiely v pachu zapríčiňuje chemické zloženie povrchu pokožky. Žľazy produkujú tuk a pot, čo zapríčiňuje vlastný pach. Toto vysvetľuje, prečo ten istý parfém vônia na dvoch rôznych typoch pokožky odlišne.
Vlastný pach može teda viesť k chybnému nákupu, preto je nevyhnutné, aby ste si parfém vyskúšali na vlastnej pokožke, skôr ako sa preň rozhodnete.
 
 
Ako si pri nákupe zvolím ten správny parfém?
 
Na správny výber parfému neexistuje žiadne zázračné riešenie. Vyskúšať parfém na vlastnej koži vedie rovnako ako doteraz k tým najlepším výsledkom! Zopár tipov, ako parfém spávne vyskúšať:
-         naneste si parfém na zápästie, prípadne vyššie na predlaktie
-         vyskúšajte maximálne 4 parfémy v jeden deň
-         najskôr vyskúšajte ľahký parfém, až potom ťažký
-         parfém ovoňajte podľa možností v miestnosti s neutrálnou vôňou
 
Ako už bolo spomenuté, každá pokožka reaguje na parfém inak, preto je dôležité, aby ste si parfém otestovali na vlastnej pokožke. Testovacie papieriky v parfumérii sú dobrou pomocou v prípade, že si chcete vybrať zo širšej ponuky. Keď ste si už vybrali 4 parfémy (čo je maximálny počet ktorý by ste mali za deň ovoňať - viac vôní by váš nos zbytočne mýlilo), môžete pristúpiť k ďalšiemu kroku.
 
Aby ste získali z parfémov čo najobjektívnejší dojem, je dôležité ovoňať najprv ľahké parfémy, až potom ťažké. Ak by ste voňali najprv ťažké parfémy, čuch by sa unavil a už by nevnímal ľahké vône.
Pod ľahkými vôňami rozumieme parfémy s notami kvetinových komponentov (konvalinky, atď), s levanduľou alebo citrusovo-ovocnými olejmi (citrus, limeta, mandarinka,...). Ťažké vône sa skladajú z balzamových not, ako napríklad vanilka alebo škorica.
 
Je tiež dôležité počkať, kým sa parfém rozvinie, najlepšie až do 3. fázy (30 minút po nanesení) nazývanej Základ. Táto fáza je konečná a obraz parfému sa už nemení. Toto je najlepší moment na rozhodovanie sa pre ten-ktorý parfém.
 
  
Aký je rozdiel medzi pojmami Parfém, Eau de Parfum a Eau de Toilette?
 
Rozdiel je v obsahu vonnej kompozície:
 
Parfém
Obsahuje 15% - 30% vonnej kompozície
 
Eau de Parfum
Obsahuje 8% - 15% vonnej kompozície
 
After Shave
Obsahuje 6% vonnej kompozície
 
Eau de Cologne (Kolínska voda)
Obsahuje 3% - 5% vonnej kompozície
 
Splash Cologne
Obsahuje 1% - 3% vonnej kompozície
 
 
Mám sa rozhodnúť pre parfém alebo pre Eau de Parfum?
 
Najvyššiu kvalitu a trvácnosť vône zaručuje dámam parfém. Pánom sa kvôli ich zloženiu PH pokožky doporučuje používať namiesto parfému radšej Eau de Parfum.
 
 
Podľa čoho poznám tú správnu vôňu na tento deň?
 
Hlavným kritériom je váš momentálny dobrý pocit z vône – musí vám byť príjemná. Parfém ktorý si zvolíte na daný deň, je viac ako akékoľvek doplnky vašou súčasťou, odrzrkadľuje váš charakter a vašu momentálnu náladu. Ak ste v daný deň spokojná s odrazom, aký váš parfém o vás práve poskytuje, potom ste sa rozhodli pre tú správnu vôňu na tento deň.
 

 

Skupiny parfémov a ich vplyv na človeka

 

  správna parfémová skupina ku každej nálade a citovému profilu:

 
Tajuplnosť
Parfémová skupina: orientálna
 
Váš profil: 
Všetko hlučné, hektické, nepokojné, disharmonické odmietate. Najlepšie sa cítite, keď sa váš život opäť dostane do svojich pokojných koľají. Cítite potrebu po zmyselnosti a obdivujete citlivých ľudí, ktorí sú spoľahliví bez toho, aby si nechali narušit svoj životný rytmus.
 
K tomuto typu sa najviac hodia orientálne vône, teda teplé akordy ambry, vanilky, dreva a korenia.
 
 
Romantika
Parfémová skupina: Kvetinovo-zvodná
 
Váš profil:
Hľadáte príležitosti pre väčší osobný rozvoj. Ste nezávislý od mienky vášho okolia a väčšinou kráčate životom svojou vlastnou cestou. Nikto vás k ničomu nedonúti, ak to vy tak necítite. Máte výhodu v tom, že sa dokážete silnejšie a hlbšie vnímať svoje okolie a samých seba.
 
K vám sa hodia jemné kvetinové akordy s pomarančovými kvetmi, pižmom a ambrovými notami.
 
 
Klasika
Parfémová skupina: Kvetinovo-klasická
 
Váš profil:
Prejavujete sa ako štýlovejší a s väčšou fantáziou ako väčšina ľudí z vášho okolia. Ste kreatívny a túžite naplno vyjadriť umelecký potenciál, ktorý sa vo vás ozýva. Vaše osobné nároky a vaša úroveň sa zračia aj vo vašom obliekaní a v zariadení vášho domova.
 
Hodia sa k vám vôňe s rafinovaným kvetinovým buketom a aldehydovými notami hlavy.
 
 
Optimizmus
Parfémová skupina: Kvetinovo-svieža
 
Váš profil:
Tešíte sa zo života a ste optimistický. Skúmate život v celej jeho rôznorodosti, vychutnávate si zmenu, životaschopnosť a vyhýbate sa rutine. Na jednej strane ste spontánny a štedrý, na druhej strane, aj sám sa rád rozmaznávate.
 
K vášmu typu sa hodia kvetinové akordy s ovocnými, zelenými a modrými akcentmi.
 
 
Dynamickosť
Parfémová skupina: Citrusová
 
Váš profil:
Dynamickosť, aktivita a otvorenosť sú pre vás dôležité. Nové nápady a perspektívy pôsobia na vás veľmi príťažlivo. Nuda je pre vás cudzie slovo. Ste optimistický a životaschopný. Váš životný postoj sa prejavuje najmä tým, že sa pri spoločných aktivitách radi ujímate vedenia.
 
 
Elegancia
Parfémová skupina: cyprová (chypre)
 
Váš profil:
Vaše okolie vás považuje za sebavedomých a za realistov. Vyžarujete dôveru, vnútornú silu a vyrovnanosť. Tieto charakterové črty máte predovšetkým preto, lebo sa nespoliehate na šťastie, ale viete realisticky ohodnotiť veci, cieľavedome a vlastnou prácou dosiahnuť to čo ste si vytýčili. Problémy riešite prakticky a nekomplikovane. Ste nezávislý od módnych výstrelkov a pestujete si svoj vlastný štýl v obliekaní.
 
K tejto skupine sa hodia cyprové vône (chypre), zložené z bergamotu, machu, a dreva (napr. Pačuli).